Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Remake System Shocka zadebiutuje dopiero w 2020 roku
Wstrzymanie prac nad remake’m gry System Shock, o którym informowaliśmy w ubiegłym miesiącu, było jedną z gorszych wiadomości ostatnich tygodni – fani marki z niecierpliwością oczekiwali na nową wersję klasyka z 1994 roku. Wielu czarnowidzów wieszczyło nawet, że projekt po zebraniu ponad 1,3 miliona dolarów zostanie całkowicie anulowany. Wygląda jednak na to, że najczarniejszy scenariusz raczej się nie spełni. Dziennikarze z serwisu PC Gamer podczas zakończonego przedwczoraj Game Developers Conference mieli okazję porozmawiać z deweloperami z zespołu Night Dive i dowiedzieli się, że produkcja gry wciąż trwa. Na premierę będziemy musieli jednak sporo poczekać – jak stwierdził Larry Kuperman, odpowiadający za strategię biznesową studia, realistyczna data debiutu System Shocka to w tym momencie pierwszy kwartał 2020 roku.

Powodem tak znacznego, niemal dwuletniego opóźnienia jest kompletna zmiana wizji projektu. Stephen Kick, szef Night Dive, ujawnił jeszcze w lutym, że deweloperzy wprowadzili na tyle duże zmiany w oryginalnej koncepcji, że ich gra przestała przypominać w jakimkolwiek stopniu oryginał z 1994 roku. Kuperman dodaje: „Różni ludzie chcieli mieć wyraźny wpływ na ostateczny kształt gry. Wraz z upływem czasu nasz projekt ewoluował, stawał się coraz bardziej złożony i coraz bardziej odchodził od pierwotnej koncepcji. Nie oznacza to, że nowa wizja byłaby zła, ale na pewno nie byłaby wierna idei System Shocka. W związku z tym zespół musiał powrócić do punktu wyjścia, by dostarczyć fanom remake w takiej postaci, w jakiej go obiecano.

Obecnie deweloperzy mają nadzieję, że grę uda się wypuścić w pierwszym kwartale 2020 roku. Kuperman zdaje sobie sprawę, że niemal dwuletnie opóźnienie nie ucieszy graczy, ale zależy mu na tym, by podać realistyczną datę. Zapewnia też, że drastyczne zmiany w wizji projektu nie oznaczają dla studia problemów finansowych. Night Dive ponownie przyciągnął bowiem uwagę potencjalnych partnerów wydawniczych, dla których powrót do bardziej klasycznego remake’u był tym, czego oczekiwali. Poza tym deweloperzy wciąż mają asa w rękawie. Udana zbiórka na Kickstarterze w 2016 roku, gdzie System Shock zebrał 1,35 miliona dolarów, o połowę przekraczając minimalny cel kampanii, wyraźnie pokazała, że tytuł ten budzi spore zainteresowanie.

Kuperman zapowiedział też, że osoby, które wsparły projekt finansowo na Kickstarterze, jeszcze w kwietniu będą miały okazję zobaczyć, jak gra wygląda po przenosinach na Unreal Engine 4. Pozostaje więc zacisnąć zęby, uzbroić się w cierpliwość i trzymać kciuki za to, by to ogromne opóźnienie było już ostatnim w trakcie prac nad System Shockiem. Przypomnijmy zresztą, że miłośnicy serii powinni czekać z wypiekami na twarzy na jeszcze jeden tytuł – trzecią część cyklu, za którą odpowiada zespół OtherSide Entertainment. Co prawda gra jest cały czas na bardzo wczesnym etapie produkcji, ale fakt, że wśród jej deweloperów jest m.in. legendarny Warren Spector oraz Paul Neurath pozwala patrzeć na przyszłość tego projektu z optymizmem.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine
Klemens
2018-03-25 15:48:12
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow